تاثیر داشتن خواهر و برادر بر روی رفتار کودکان

خواهر و برادر داشتن کودکان تاثیرات فراوانی بر روی آن ها می گذارد. امروزه بخش زیادی از زندگی روزمره شما از خواهر و برادرتان است. خواهر و برادر های شما نقش بسیار مهمی دارند. پدر و مادر ها نباید از نقش آن ها بر روی یکدیگر غافل شوند. خواهران و برادران شما بر روی زندگی شما تاثیر فراوانی می گذارند. بر طبق آخرین نظرسنجی ها کودکان بیش از هفتاد درصد با خواهران و برادران خود رشد می کنند. خواهران و برادران از ارتباط با یکدیگر آموزش های زیادی می بینند. رفتار این افراد بر روی یکدیگر تاثیرات عمیقی دارد. البته در این بین نباید از نقش والدین غافل شد. زیرا در بعضی مواقع مانند دعوا و مشاجره باید آن ها را از هم جدا کرد. خواهرو برادران شباهت های بسیاری در بسیاری از امور با یکدیگر دارند. والدین باید به منحصر به فرد کودکان توجه کنند.

تاثیر داشتن خواهر و برادر بر روی رفتار کودکان

کاهش احساس خودخواهی کودکان با داشتن خواهر و برادر

خواهر و برادر داشتن کودکان مزایای زیادی دارد. در بسیاری از موارد کودکان احساس خودخواهی می کنند. این خودخواهی در بیشتر کودکان اتفاق می افتد. تحقیقات مهمی در سال های اخیر توسط دانشگاه معتبر بریگهم یانگ آمریکا انجام شده است. این پژوهش بر روی کودکان و نوجوانان ده تا چهارده ساله انجام شد. بر اساس این تحقیقات آن ها کمتر احساس تنهایی و ترس می کنند. همچنین کودکان دارای خواهر و برادر از توانمندی های بیشتری نسبت به کودکان دیگر برخوردار هستند. در بیشتر موارد این کودکان توانمندی های خود را بروز می دهند. آن ها دیگر کودکان را تشویق به انجام کارهای بزرگ می کنند. در مواردی نیز موجب افزایش انگیزه در کودکان دیگر می شوند. این کودکان معمولا با همسالان خود در کودکستان برخورد مناسبی دارند. این کودکان از رشد هیجانی و اجتماعی بیشتری برخوردار هستند. در واقع کاهش خودخواهی موجب رشد این موارد مثبت در کودکان می گردد. 

چگونه خواهر و برادر داشتن کودکان صبوری و اهداف را تقویت می کند؟

در بسیاری از موارد خواهر و برادران با یکدیگر دعوا می کنند. در بیشتر این موارد خواهر یا برادر کوچکتر حرف های بسیار زشتی می زند. در این موارد خواهر یا برادر بزرگتر فرد کوچکتر را نصیحت می کند. زیرا در این مواقع افراد با سن کوچکتر نابالغ و ناپخته هستند. در این مواقع آن ها این موارد را به روی خود نمی آورند. حتی در بعضی از زمان ها آن ها به جای پرخاشگری به فرد مورد نظر تذکر می دهند. این تذکر نباید با حالت دستوری همراه شود. در واقع این افراد صبوری را انتخاب می کنند. این اخلاق صبور فرد بهتری را از شما می سازد. در این مواقع الگوبرداری از برادر یا خواهر بزرگتر موجب شکل گیر یاهداف ما می شود. البته کودکان الگوهای مختلفی مانند پدر، مادر، سلبریتی ها برای رسیدن به این اهداف داشته اند. اما تاثیر گذار ترین این افراد خواهر و برادر شما هستند.

چگونه خواهر و برادر داشتن کودکان صبوری و اهداف را تقویت می کند؟

 تاثیر داشتن خواهر و برادر کودکان بر روی احساس همدلی و اخلاق

در لحظات سخت زندگی خواهر و برادر داشتن کودکان برادر یا خواهر بزرگتر موجب همدلی شما می شود. ان اه درک شما را از احساسات خوب و بد انسان ها را تقویت می کنند. در واقع همدلی تجربه بسیار خوبی برای بزرگسالی شما محسوب می شود. به صورت معمول خواهران و برادران در بیرون از خانه همدلی بیشتری از خود نشان می دهند. این حس همدلی در بسیاری از کارها موجب موفقیت آن ها می گردد. این موفقیت در حوزه های مختلف روی می دهد. همین موفقیت ها موجب افزایش همدلی و وحدت بین خواهران و برادران می شود. همچنین خواهر و برادر داشتن کودکان بر روی اخلاق آن ها تاثیر می گذارد. به صورت معمول خواهران یا برادران اخلاق را از یکدیگر یاد می گیرند. امام معمولا این افراد در زمینه اخلاق نسبت به افراد دیگر از یکدیگر تقلید می کنند.

چگونه خواهر و برادر داشتن کودکان بر عادات غذایی و روابط اجتماعی تاثیر می گذارد؟

داشتن خواهر یا برادر حتی در عادات غذایی آن ها تاثیر می گذارد. در این مورد خواهران یا برادران تاثیر عمیقی دارند. حتی خواهران یا برادران مزه و طعم غذاهای گوناگون از روی یکدیگر انتخاب می کنند. در بیشتر موارد مزه غذاهای خواهران و برادران با یکدیگر یکسان است. در واقع عادت های غذایی مثل عادات رفتاری بر روی رفتار ما تاثیر می گذارند. در بیشتر موارد این عادات غذایی تا زمان بزرگسالی در شما وجود دارند. همچنین داشتن خواهر یا برادر بر روی روابط اجتماعی تاثیرات مهمی می گذارد. این زمان ها معمولا با دوستان برادر یا خواهر خود نیز روابط خوبی برقرار می کنید. این روابط موجب رفتار بهتر شما در مدرسه با همسالان خود می شود. همچنین این ارتباطات موجب روابط اجتماعی بهتر شما در بزرگسالی می گردد.

 تاثیر داشتن خواهر و برادر کودکان بر روی احساس همدلی و اخلاق

جمع بندی

خواهر و برادر داشتن کودکان تاثیرات فراوانی بر روی آن ها می گذارد. داشتن خواهر یا برادر حس خودخواهی را در کودکان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. خودخواهی در بسیاری از کودکان امروزی اتفاق می افتد. کاهش خودخواهی در کودکان موجب رشد موارد مثبتی در آن ها می گردد. افزایش انگیزه یکی از این موارد مثبت به حساب می آید. همچنین این کودکان در همسالان خود تاثیر فراوانی می گذارند. البته والدین نیز در این موارد نقش بسیار مهمی دارند. داشتن خواهر و برادر موجب صبوری کودکان در رفتار خود می گردد.  همچنین خواهران و برادران بر روی عادات غذایی یکدیگر تاثیر فراوانی می گذارند.  عادات غذایی دقیقا مانند عادات رفتاری بر روی کودکان تاثیر می گذارد.    

 

 

مطلب قبلی تاثیر مهم برنامه ریزی بر روی کودکان موفق
مطلب بعدی ویتامین ها چگونه به رشد کودکان کمک می کنند؟

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته