آموزش پرهیز از خشونت برای کودکان از کجا شروع می شود؟

پرهیز از خشونت برای کودکان امروزه یکی از نگرانی عمده در جوامع مختلف به حساب می آید. روز 12 ژوئن نیز به عنوان روز مبارزه با کودک شناخته می شود. این روز برای افزایش آگاهی نسبت به کودکان سراسر جهان انجام شده است. به صورت معمول خشونت علیه کودکان برا افراد زیر هجده سال محسوب می شود. این خشونت توسط افراد مختلف انجام می شود. از جمله این افراد می توان از والدین، همسالان، همسران دوم، غریبه ها و غیره نام برد. کودکان باید توسط والدین مورد مراقبت قرار گیرند. البته والدین باید برای مراقبت از کودک خود آموزش های لازم را طی کنند. زیرا در بعضی از مواقع والدین سخت گیری های زیادی را انجام می دهند. بدترین نوع خشونت فیزیکی به حساب می آید. این خشونت در بعضی از اوقات نتایج بسیار غم انگیزی دارد.

آموزش پرهیز از خشونت برای کودکان از کجا شروع می شود؟

چه روش هایی پرهیز از خشونت برای کودکان را کاهش می دهد؟

روش های مختلفی پرهیز از خشونت برای کودکان را کاهش می دهد. یکی از این موارد مهم پیاده سازی و اجرای قوانین مهم است. برای مثال باید دسترسی به الکل و سلاح گرم به میزان زیادی کاهش یابد. همچنین باید ارزش های مختلف را تغییر داد. باید محیط های امن برای کودکان مختلف فراهم شود. باید از زندگی در محیط های ناامن و با سابقه خشونت بالا جلوگیری گردد. در این مواقع باید کودکان از والدین خود حمایت شوند. عدم این حمایت موجب خشونت توسط کودک مورد نظر می شود. پدر و مادر ها باید در این زمینه آموزش های لازم و ضروری را دریافت کنند. زیرا در مواقعی موجب عدم رفتار مناسب توسط والدین می گردد. این رفتار نامناسب بر روی عملکرد کودکان نیز تاثیر منفی می گذارد. باید خدمات مختلف برای افراد آسیب دیده آسیب های آن ها فراهم شود. در غیر اینصورت آسیب های آن ها ادامه دار می گردد.    

در پرهیز از خشونت برای کودکان چه مواردی را باید یاد گرفت؟

امروزه خشونت های مختلفی در قبال کودکان صورت می گیرد. در پرهیز از خشونت برای کودکان باید این موارد را یاد گرفت. یکی از این عوامل بدرفتاری محسوب می شود. بدرفتاری شامل مواردی مانند خشونت جسمی، جنسی، روحی و عاطفی است. یکی دیگر از انواع این خشونت ها تهدید است. این تهدید ها در اکثر اوقات توسط کودکان دیگر روی می دهد. این کودکان عوامل مختلف مانند آزار جسمی، روانی و اجتماعی را انجام می دهند. همچنین خشونت توسط بزرگسالان نیز انجام می شود. این خشونت ها بیشتر توسط آشنایان و غریبه ها صورت می گیرد. یکی دیگر از انواع این خشونت ها عاطفی و روانی است. محدودیت حرکات کودک یکی از این موارد روانی محسوب می شود. تبعیض های مختلف نیز یکی از انواع این خشونت های عاطفی به حساب می آید.  در سنین کودکی مغر و سیستم عصبی تحریک می گردد. این تحریک موجب آسیب به سیستم های بدن مانند تنفس، ایمنی، تولید مثل و غیره می شود.

در پرهیز از خشونت برای کودکان چه مواردی را باید یاد گرفت؟
 

آموزش و پرورش در پرهیز از خشونت برای کودکان چه نقشی ایفا می کنند؟

یکی از مهمترین عوامل برای پرهیز از خشونت در قبال کودکان آموزش و پرورش است. در واقع تعلیم و تربیت بر روی خشونت تاثیر فراوانی می گذارد. تاثیر این عامل به دو نوع منفی و مثبت تقسیم می گردد. در واقع آموزش های مناسبی به کودکان در این زمینه داده شود. امروزه این آموزش ها در مدارس مختلف جزو دروس اصلی کودکان به حساب می آید. در واقع کودکان با این آموزش ها خود را در برابر خشونت مصون می کنند. در این زمینه مشاوران مختلف به کودکان آموزش های لازم را می دهند. همچنین در کتاب های درسی معمولا آموزش های مختلفی گنجانده می شود. البته افزایش سطح تحصیلات والدین نیز در پیشگیری از این خشونت ها موثر است.  

در پرهیز از خشونت برای کودکان باید والدین توجیه شوند؟ 

بر اساس آخرین نظرسنجی ها هفتاد درصد کودک آزاری ها توسط والدین صورت می گیرد. این نظر سنجی ها توسط موسسات مختلف در کشور انجام می شود. در کشور ایران معمولا خشونت ها و کودک آزاری های خشن را می بینند. اما سطوح پایین تر کودک آزاری معمولا به چشم نمی آید. در واقع خیلی از افراد و حتی خود کودکان نیز این خشونت ها را نادیده می گیرند. اما این خشونت های نیز با خشونت سطح بالا هیچ تفاوتی ندارد. باید در ابتدا والدین را نسبت به این خشونت ها توجیه کرد. زیرا والدین نسبت به این خشونت ها به سادگی عبور می کنند. در واقع این خشونت ها را به حساب نمی آورند. در حالی که این خشونت ها نیز موجب آسیب زیادی به کودکان می شوند. اعتیاد در والدین نیز به این خشونت ها دامن می زند. عوارض بسیاری از این خشونت ها در آینده روی می دهد.

در پرهیز از خشونت برای کودکان باید والدین توجیه شوند؟

جمع بندی

پرهیز از خشونت برای کودکان امروزه یکی از نگرانی عمده در جوامع مختلف به حساب می آید. بدترین نوع خشونت فیزیکی محسوب می شود. این خشونت در بعضی از مواقع نتایج غم انگیزی را به دنبال دارد. روش های مختلف خشونت علیه کودکان را کاهش می دهد. یکی از مهمترین این روش ها اجرا و پیاده سازی قوانین مختلف است. برای مثال باید دسترسی به الکل و سلاح گرم محدود شود. همچنین باید محیط های امنی برای کودکان فراهم گردد. امروزه بیشتر خشونت علیه کودکان توسط والدین صورت می گیرد. در این خشونت ها سطوح پایین آن ها دیده نمی شود. آموزش و پرورش نیز در خشونت های مختلف علیه کودکان نقش اساسی را ایفا می کنند. آموزش های مختلف برای جلوگیری از خشونت در برنامه درسی مدارس گنجانده شده است.

مطلب قبلی ویتامین ها چگونه به رشد کودکان کمک می کنند؟
مطلب بعدی چه مواردی در برخورد کودکان با طبیعت باید به آن ها آموزش داده شود؟

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته