چه مواردی در برخورد کودکان با طبیعت باید به آن ها آموزش داده شود؟

طبیعت و کودکان تاثیر مستقیمی بر روی یکدیگر می گذارند. کودکان امروزی محدود به قاب تصاویر مجازی مختلف شده اند. اما در گذشته برعکس این قضیه وجود داشت. در واقع کودکان تحرک بیشتری در طبیعت داشتند. اما امروزه دنیای مجازی امکان کسب تجربه و خاطرات ماندگار را از کودک گرفته است. قبلا تجربه های ساده ای مانند خاک بازی، گرفتن پروانه ها، دویدن در فضای طبیعت وجود داشت. برنامه تلویزیونی و بازی های کامپیوتری مختلف موجب لذت کشف طبیعت از کودکان را گرفته اند. برنامه های مختلف مدارس نیز امکان حضور آن ها در طبیعت را کاهش داده است. این موارد موجب جدایی کودکان از طبیعت می گردد. این جدایی به سلامتی جسمی و نیز ذهنی کودکان آسیب می زند. والدین نقش بسیار مهمی در بیعت گردی کودکان ایفا می کنند. عدم لمس طبیعت بحران بسیار جدی محسوب می شود. این بحران موجب اختلال در رفتار های آن ها می گردد.

چه مواردی در برخورد کودکان با طبیعت باید به آن ها آموزش داده شود؟
  

وجود طبیعت و کودکان چه ارتباطی بر روی افزایش تمرکز و سلامت جسم می شود؟

طبیعت و کودکان در زمینه افزایش تمرکز با هم ارتباط ویژه ای دارند. بر طبق آخرین تحقیقات دانشمندان طبیعت تمرکز و یادگیری را در کودکان افزایش می دهند. همچنین حضور در مکان هایی مثل باغ، جنگل ها و غیره موجب کاهش اختلالات تمرکز در فرزندان می شود. همچنین کودکان با حضور در طبیعت ظرفیت یادگیری خود را بیشتر می کنند. همچنین فعالیت در طبیعت سلامت جسمی و ذهنی در کودکان را افزایش می دهد. طبیعت موجب افزایش تحرک بدنی در کودکان می شود. بیشتر متخصصان کودک دلیل بسیاری از بیماری های جسمی را نبود ارتباط با طبیعت دانسته اند. از جمله مهمترین این بیماری ها می توان از آسم، استرس زیاد، دیابت، مشکلات قلبی و غیره نام برد. فعالیت های فیزیکی مانند ورزش در طبیعت موجب افزایش سلامت کودکان می شود. این ورزش ها باعث محکمی اسکلت بدن ، ماهیچه های سالم تر، کاهش چاقی و غیره در کودکان می گردند.

طبیعت و کودکان چگونه با یکدیگر دوست می گردند؟

در بسیاری از موارد طبیعت و کودکان با یکدیگر دوست می شوند. شاید این موضوع برای شما جالب شود. امروزه تخریب و نابودی محیط زیست یک واقعیت دردناک به حساب می آید. آموزش های محیط زیست و دوستی با طبیعت باید توسط والدین صورت گیرد. البته قبل از آن والدین باید در قبال محیط زیست مسئولیت قبول کنند. در زمان این آموزش ها نباید از واژگان و کلمات دستوری استفاده کرد. زیرا این کار موجب عدم تمکین توسط آن ها می شود. باید برای این آموزش ها زمان زیادی گذاشته شود. باید اهمیت زیاد طبیعت و فضای سبز را برای آن ها به طور کامل توضیح دهید. باید در زمان بردن کودکان به طبیعت از افراد متخصص کمک های زیادی دریافت شود. حتی باید به آن ها آموزش عملی زیست محیطی آموزش داده شود. کودکان با قرارگیری در طبیعت نسبت به همسالان دیگر خود از خلاقیت بیشتری برخوردار می گردند.

طبیعت و کودکان چگونه با یکدیگر دوست می گردند؟
    

تعامل طبیعت و کودکان با یکدیگر ضرورت دارد؟

تعامل طبیعت و کودکان با یکدیگر بسیار ضروری است. آرتور ریچارد لوو یکی از مهمترین نویسندگان در زمینه محیط زیست و طبیعت به حساب می آید. وی کتاب های متعددی را در این زمینه تالیف کرده است. وی در یکی از کتاب های خود به تاثیرات منفی جدایی کودکان از طبیعت اشاره می کند. در واقع این جدایی موجب آسیب های روحی و جسمی بسیاری به این افراد می شود. آقای لوو علت این آسیب ها را کمبود ارتباط با طبیعت دانسته است. همچنین وی علت اختلال رفتاری دوری کودکان از طبیعت عنوان می کند. این دوری موجب عدم رفتار مناسب در فرزندان با سنین کم می شود. در واقع والدین باید تعامل کودکان با طبیعت را به آن ها آموزش دهند. البته لمس نکردن طبیعت موجب بحرانی عمیق در کودکان می گردد.  

طبیعت و کودکان بر روی شکست بیماری ها تاثیرگذار هستند؟

برای شکست بیماری های کودکان طبیعت تاثیر زیادی می گذارد. بر اثر تحقیقات دانشمندان ایجاد بیماری های مختلف ناشی از نبود کودکان در طبیعت است. با حضور کودکان در طبیعت اختلالات رفتاری آن ها کاهش می یابد. حضور آن ها در طبیعت به صورت معجزه آسایی بیماری های مختلف را درمان می کند. بودن کودکان در طبیعت موجب درمان بیماری هایی مانند اوتیسم، بیش فعالی، ناهنجاری های رشد، اختلال سلوک، اختلال بی اعتنایی و غیره می شود. وجود کودکان در طبیعت علاوه بر درمان بیماری موجب افزایش مسئولیت پذیری آن ها می گردد. بودن در طبیعت نوعی استقلال کنترل شده را به آن ها اعطا می کند. در واقع طبیعت موجب استقلال آن ها از خانواده در سنین کم می شود.

طبیعت و کودکان بر روی شکست بیماری ها تاثیرگذار هستند؟
 

جمع بندی

طبیعت و کودکان اثر مستقیمی بر روی یکدیگر دارند. متاسفانه کودکان امروزی محدود به فضای مجازی شده اند. طبیعت بر روی افزایش تمرکز در کودکان اهمیت زیادی دارد. حضور در طبیعت موجب کاهش اختلالات تمرکز در کودکان می گردد. حضور در مکان هایی مانند باغ، جنگل و غیره موجب این کاهش این اختلالات می شود. والدین در این قضیه نقش ویژه ای دارند. کودکان با حضور در طبیعت یادگیری خود را افزایش می دهند. سلامتی جسمی و ذهنی کودکان با فعالیت های مختلف در طبیعت افزایش می یابد. ورزش های مختلف در فضای سبز سلامتی کودکان را افزایش می دهد. این ورزش ها فواید مختلفی را برای کودکان دارند. این ورزش ها مواردی موجب محکمی اسکلت بدن، ماهیچه های سالم تر، کاهش چاقی و غیره در کودک می شوند. همچنین بیماری های مختلف با حضور در طبیعت کاهش می یابد. در واقع با حضور در طبیعت بیماری هایی نظیر اوتیسم، بیش فعالی، اختلال بی اعتنایی و غیره را درمان می کند.

مطلب قبلی آموزش پرهیز از خشونت برای کودکان از کجا شروع می شود؟
مطلب بعدی فعالیت ورزشی چه فوایدی برای کودکان دارد؟

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته