کودک اجتماعی را با این روشها تربیت کنید


کودک اجتماعی به راحتی در جامعه قادر به زندگی درست خواهد بود. برای اجتماعی شدن کودک باید او را از سن 3 سالگی در مهدکودک ثبت نام کنید. بچه را با خود به مهمانی ببرید. با او به پارک بروید. هر چه کودک بیشتر در جمع قرار بگیرد بیشتر اجتماعی می شود. در خانه همه با هم بازی های دسته جمعی انجام بدهید و کودک در این بازی ها شرکت کند. رابطه خوب پدر و مادر با هم به این مسئله کمک خواهد کرد. پدر برای هر کاری از مادر تشکر کند. برای هر پدر و مادری لازم است که با مراحل رشد گویایی و یا همان زبانی فرزندش آشنا شود و راهکارهای مناسب برای آموزش صحیح آن به فرزندان را یاد بگیرند. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای تربیت کودک اجتماعی را به شما ارائه دهیم.

 

کودک اجتماعی را با این روشها تربیت کنید


 
راهکارهای تربیت کودک اجتماعی


1- به کودکانتان توضیح دهید که در محیط پیرامونشان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، حتی اگر آنان قدرت تحلیل این رویدادها را هم نداشته باشند، این کار را انجام دهید؛ زیرا این توضیحات به آنها می فهماند که باید خود را برای یادگیری چیزهای بیشتری آماده کنند و حداقل کارایی این توضیحات این است که کودکان با الفاظ و لغات جدیدتری آشنا می شوند و سرانجام زمانی می رسد که آنان نیز می توانند در بحث شما مشارکت کنند و درست آن زمان است که شما می توانید از تمایلات درونی فرزندانتان باخبر شده و در نهایت از علایق اولیه آنان مطلع شوید.
2- داستان هایی که درهنگام خواب برای فرزندتان تعریف می کنید، کاملاً در حافظه آن ها حک می شود؛ بدین ترتیب می توانید بسياري از درس های اخلاقی و اجتماعی را در قالب قصه و داستان به وی آموزش دهید. گاهی از او بخواهید برای شما داستان بگوید؛ چون این کار، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی او می شود.
3- کودکان روش های بازی کردن با بچه های ديگر را تنها از طريق بازي بدست می آورند. کودک با قرار گرفتن در فضایی که کودک دیگری وجود دارد فرآیند یادگیری را شروع می کند. کودکان یکدیگر را موقع بازی زیر نظر می گیرند و در نتیجه به هم‌دیگر می آموزند چطور می توانند از بازي کردن لذت بیشتری ببرند. زمانی که کودک شخصیتی خجالتی دارد بهتر است تنها با یک کودک و در فضایی آرام بازي کند و در نتیجه دچار ترس نمی شود. ولی در صورتی که از شخصیتی اجتماعی برخوردار باشد حضور در میان تعداد بیشتری از کودکان تأثير آموزشی بهتری دارد.
4- درصورتی که دوستان زيادي دارید و با آن ها رفت و آمد می کنید، فرزندتان هم شانس بیشتری برای برقراری ارتباط با بچه ها یا بزرگسالان ديگر خواهد داشت و همچنين روش شروع کردن ارتباط را از شما تقلید خواهد کرد؛ پس بخاطر فرزندتان هم که شده است، همین حالا تلفن را بردارید و از احوال یکی از دوستان قدیمی تان که مدت ها است با او رابطه ندارید، باخبر شوید. این روش در تربیت کودک اجتماعی بسیار مناسب است.

 

کودک اجتماعی را با این روشها تربیت کنید


 
5- برای تربیت کودک اجتماعی، در زمانی که با کودکتان تلویزیون نگاه می کنید، از او بخواهید درباره فیلم صحبت کند. والدین باید برای علایق و قدرت تشخیص فرزندان خود احترام قائل شوند؛ طوری که آنها باور کنند که وجود دارند و می توانند فکر کنند و نیز نظراتشان برای والدین بسیار مهم است. 
6- به صحبت های کودکتان نخندید. یکی از نکات مهمی که لازم است در هنگام صحبت با کودکان رعایت کنید، این است که هرگز نباید به صحبت های آنان بخندید؛ مگر در صورتی که خود آنان این عمل را انجام دهند. باید تمامی توان خود را به کار ببندید تا در این هنگام بسیار جدی برخورد کنید. شاید بسیاری از حرف های کودکان برای والدین خنده دار باشد؛ اما همین حرف های به ظاهر بی اهمیت، تمامی شخصیت او را تشکیل می دهد.
7- مهد کودک، امکان ایجاد فضایی مناسب را برای برقراری ارتباط به فرزندتان خواهد داد؛ در صورتی که مایل به فرستادن فرزند خود به مهد کودک نیستید، باید در منزل وقت و حوصله بیشتری برای صحبت کردن و بازی با او بگذارید و همچنین اجازه دهید آخر هفته ها را با دوستان هم سن و سالش به بازی بپردازد.

 

کودک اجتماعی را با این روشها تربیت کنید


 
جمع بندی


به طور کلی هر چه بیشتر با کودک حرف بزنید و در مسائل مختلف او را مشارکت بدهید در تربیت کودک اجتماعی موفق تر خواهید بود. بچه را به کلاس های ورزش ببرید. ورزش اعتماد به نفس کودک و حتی بزرگسالان را بالا می برد و اعتماد به نفس یکی از لازمه های اجتماعی بودن هست. در خانه شرایط را طوری فراهم نکنید که بچه آنقدر احساس راحتی و آرامش بکند که دیگر دوست نداشته باشد از آن محیط خارج بشود و فکر کند محیط بیرون برایش خوب نیست چون او را به زحمت می اندازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تربیت کودک اجتماعی، می‌توانید به سایت www.ramo.tv مراجعه کنید.

مطلب قبلی خلاقیت کودک چطور باعث کشف استعدادهای کودک شما می شود؟
مطلب بعدی کودک با ادب را با این روشها تربیت کنید

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته