کودک موفق خود را با این راهکارها به درستی پرورش دهید


کودک موفق را می توان با راهکارهایی به درستی پرورش داد. بسیاری از والدین توجه خود را به نمرات فرزندان و فعالیت های خارج از برنامه معطوف می کنند، از جمله اینکه مطمئن می شوند بچه ها درس می خوانند، کارهای خود را انجام می دهند و به تمرینات فوتبال یا کلاس های دیگر به موقع می رسند. اما خیلی اوقات، فراموش می کنند که وقت و تلاش خود را برای پرورش مؤلفه دیگری به نام موفقیت و رشد کودک بکار ببرند. یکی از مواردی که بسیار مهم و حتی شاید ضروری تر از نمره، جوایز و .... است تربیت کودک موفق می باشد. اگر می خواهید کودکانی موفق را پرورش دهید، باید به آنها ویژگی های شخصیتی مثبتی مانند مهربانی، سخاوت و همدلی را آموزش دهید. راهکارهایی برای پرورش کودک موفق وجود دارد که می تواند موفقیت آنها را در آینده تضمین کند. در این مطلب یه این راهکارها اشاره ای داشته ایم.

 

کودک موفق


چند راهکار برای پرورش کودک موفق


1- همدلی را در کودک خود پرورش دهید. هوش هیجانی و همدلی و توانایی در نظر گرفتن احساسات و افکار دیگران یکی از اساسی ترین صفات در افراد خوب است. مطالعات نشان داده اند که داشتن یک احساس عاطفی بالا یعنی قادر به درک احساسات خود، احساسات دیگران، داشتن خودکنترلی و قادر به کنترل احساسات خود بودن از مؤلفه های مهم در پرورش کودک موفق است. برای تشویق همدلی در فرزندتان، او را تشویق کنید تا در مورد احساسات خود صحبت کند و مطمئن شوید که او می داند که به آنها اهمیت می دهید. 
2- هنگام تشویق بچه ها برای کمک به دیگران به یاد داشته باشید که برای هر عمل خوب پاداش ندهید. به این ترتیب، فرزند شما داوطلبانه برای کمک به دیگران قدم برخواهد داشت و یاد خواهد گرفت که همان حس خوب در مورد کمک به دیگران، پاداش بزرگی برای او است. بچه ها عاشق تشویق از سمت والدین هستند. پاداش در بعضی مواقع، راهی عالی برای نشان دادن این است که از کارهای خوبی که انجام داده است سپاسگزار بوده اید.

 

کودک موفق


 
3- با آنها با مهربانی و احترام رفتار کنید. موثرترین روش برای اینکه بچه ها بتوانند با شما و دیگران به طرز محترمانه صحبت کنند و به خوبی با دیگران تعامل برقرار کنند، انجام دقیقاً همین کار در هنگام تعامل با فرزندتان است. در مورد نحوه صحبت کردن با فرزندتان فکر کنید. شیوه صحبت کردن خود را در نظر بگیرید و سعی کنید با فرزندتان لحن و طرز دوستانه و مودبانه ای را انتخاب کنید، حتی اگر با او درباره اشتباه یا رفتار نادرست صحبت کنید.
4- در مورد انضباط فرزند خود خجالتی نباشید. والدینی که از دادن مرزها به فرزندان خودداری می کنند و یا رفتارهای صحیح را اصلاح می کنند، ممکن است با نیت های خوب به فرزندشان صدمه بزنند. کودکانی که نظم و انضباط ندارند باید مورد تذکر قرار بگیرند. برخی از دلایل بسیاری که ما باید نظم و انضباط لازم را داشته باشیم، شامل این واقعیت است که کودکانی که قوانین، مرزها و انتظارات مشخصی به آنها داده می شود، خودکفاتر هستند. انتخاب های خوبی را انجام می دهند.
5- به فرزندتان آموزش دهید که چگونه سپاسگزار باشد. خواه سپاسگزاری بابت وعده غذایی است که شما برای شام آماده کرده اید یا برای هدیه تولد مادربزرگ و پدربزرگ، باید به فرزندتان یاد دهید که تشکر کند.
6- به آنها مسئولیت هایی را در خانه بدهید. هنگامی که کودکان دارای لیست مورد انتظار برای کارهای مناسب سن خود هستند که می توانند در خانه انجام دهند، مانند کمک به جمع کردن سفره یا جارو کردن خانه، مرتب کردن اتاق خود و ... احساس مسئولیت و موفقیت را به دست می آورند. انجام یک کار خوب و احساس اینکه آنها به خوبی در خانه به شما کمک می کنند، می تواند باعث شود بچه ها احساس افتخار داشته باشند. 

 

کودک موفق


جمع بندی


اکثر والدین دوست دارند کودک موفقی داشته باشند. آن ها می خواهند فرزندان خود را به گونه ای پرورش دهند که برای زندگی موفق در آینده آماده شوند. والدین باید بدانند که چگونه به فرزندانشان ارزش ها و مهارت های لازم را برای موفقیت در زندگی آموزش دهند. اساسی ترین احترامی که می توانیم به فرزندانمان نشان دهیم، نسبت به استقلال و فردیت آنها است. کودکانی که از سنین کودکی مسئولیت پذیری را یاد می گیرند، بهتر می توانند با چالش های دوران بزرگسالی کنار بیایند. استعدادهای فرزندانتان می توانند با گذشت زمان و مهارت هایی که با تلاش کافی آموخته می شوند، پرورش پیدا کنند. به آنها کمک کنید که چگونه احساسات خود را مدیریت کنند. یادگیری راهکارهای بهتر و بیشتر را می توانید در سایت های اینترنتی مطالعه کنید. یکی از این سایت ها که مرتبط با کودک و پرورش او است سایت رامو تی وی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تربیت کودک موفق، می‌توانید به سایت www.ramo.tv مراجعه کنید.


 

مطلب قبلی سهم رسانه بچه های ایران در دنیای رسانه امروز چیست؟
مطلب بعدی کودک موفق چگونه پرورش می یابد؟

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته