رادیو رامو و تلویزیون رامو چه تاثیراتی در کودکان می گذارند؟


رادیو رامو و تلویزیون رامو دارای تاثیرات زیادی بر کودکان هستند. در بخش رامو رادیو پادکست ها ، برنامه رسمی رامو رادیو روزانه، رادیو با ما، داستان روز ..... به صورت فایل های صوتی قابل نشر می باشد و می‌توانید بصورت آنلاین گوش فرا دهید. در بخش رامو تی وی، انیمیشن رامو، برنامه عروسکی پارسا و درسا.... به صورت برنامه های ویدیویی تولیدی رسانه در دسترس شما خواهد بود. یکی از مخاطبان هفتگانه رادیو، کودکان هستند. در حال حاضر رادیو توجه ویژه ای به این قشر دارد و در برنامه ریزی های همه شبکه ها سعی می شود تا برنامه ای متناسب با این مخاطبان ساخته شود. در یک بازه زمانی رادیو خانواده وجود داشت و برنامه های جدی تری ساخته می شد. اما در حال حاضر مباحث  کودک و نوجوان  در دل برنامه های  شبکه ساخته می شود  وخوشبختانه استقبال نسبت به شنیدن این برنامه ها وجود دارد.

 

رادیو رامو و تلویزیون رامو


 
لزوم توجه به برنامه های کودک رادیو و تلویزیون 


امروزه کودکان بین دو و نیم تا سه و نیم ساعت در روز، تلویزیون تماشا می کنند. تقریباً در عمده شبکه هایمان حجم برنامه های کودکمان به دو، سه ساعت نمی رسد و به طور متوسط کمتر است. پس در واقع مخاطبین کودک از بین برنامه های مربوط به بزرگسالان هم برنامه هایی را انتخاب می کنند و تماشا می کنند. گاهی اوقات برنامه های رادیو و تلویزیون، روی عقاید و اعتقادات کودک تأثیرگذار است که این معمولاً از سنی است که کودک می تواند تشخیص دهد و از جهت رشد عقلی به یک سنی رسیده که می تواند این تعاملات را داشته باشد. یک بخش از آن در حوزه احساسات و عواطف است، که این معمولاً از سنین پایین می تواند شروع شود و یک سطح دیگر، سطح رفتار است که در برنامه های کودک می توان روی رفتار کودکان تأثیر گذاشت که می تواند از سنین کاملاً پایین شروع شود و تا سنین بالا هم ادامه پیدا کند.

 

رادیو رامو و تلویزیون رامو

 


دلایل تماشای برنامه های تلویزیون 


کودکان دلایل متعددی برای تماشای تلویزیون دارند، که این دلایل، دلایل متعددی است. کودک همین که یک چیزی توجهش را جلب می کند، متوجه آن می شود، یعنی یک صدا، یک تصویر جالب، می تواند کودک را پای تلویزیون میخکوب کند. این خصوصیت، خصوصیتی است که می تواند در برنامه های کودک و ساخت برنامه های کودک، مورد توجه قرار گیرد، اما به مرور، خصوصیت فعال در کودک فعال تر و قوی تر می شود و کودک هر چه به سمت بزرگسالی می رود، سعی می کند آنچه که نیازهای او را برطرف می کند به آن برنامه ها توجه کند. 


 
تماشای تلویزیون در کودکان، در حوزه های مختلف از جهت موضوعی تأثیرگذار است:


در جامعه پذیر کردن کودکان، این که کودک آماده شود برای ورود به جامعه، تعامل با دیگران، شناخت خودش، تعریف نقش برای خودش و دیگران. گاهی اوقات تلویزیون می تواند رفتار خشونت آمیز را در کودکان تقویت کند. گاهی اوقات باعث تقلید می شود. گاهی اوقات باعث بی قیدی نسبت به آن رفتار خشونت آمیز می شود. گاهی اوقات باعث می شود که در کودک یک نوع حساسیت زدایی صورت گیرد و دیگر نسبت به اعمال خشونت آمیز، حساسیت نشان ندهد. این تأثیراتی است که برنامه های خشونت آمیز کودک می تواند در کودکان داشته باشد.

 

رادیو رامو و تلویزیون رامو


چرا رادیو رامو و تلویزیون رامو شکل گرفتند؟


امروزه به دلیل در دسترس بودن اینترنت، مخاطبان زیادی به مشاهده برنامه های مجازی در دنیای اینترنت می پردازند. رامو رادیو به همین علت شکل گرفته است. رادیو رامو دارای برنامه های متنوعی است. رادیو رامو قسمتی را با عنوان داستان روز را به صورت فایلهای صوتی در اختیار مخاطب قرار داده است که می توان آنها را بصورت آنلاین گوش داد. برای دیدن بخشهای قسمت رامو رادیو می توانید به قسمت رامو رادیو  از سایت رامو مراجعه کنید. همچنین رامو تی وی نیز در این سایت قرار داده شده است. در تلویزیون رامو برنامه های عروسکی پارسا و درسا برای کودکان قرار داده شده است. تلویزیون رامو شامل برنامه های ویدئویی می باشد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و دیدن قسمت رامو تی وی به سایت رامو مراجعه کنید.


 
جمع بندی


به طور کلی بسیاری از بچه ها از تماشای تلویزیون لذت می برند و از آن چیزهای زیادی یاد می گیرند. اگر با دقت و آگاهی از تلویزیون و رادیو برای کودک استفاده شود، می توان بیشترین بهره را از آن برد. بچه های کوچک معمولا آنچه را که می بینند، چه خوب و چه بد، تقلید می کنند. بنابراین باید آداب تماشای تلویزیون را رعایت کنید و تصمیم بگیرید که او چه برنامه ای را برای چه مدتی تماشا کند . رادیو به خاطر عنصر تخیلی که دارد می‌تواند بر روح بچه‌ها اثر بگذارد و هم در حوزه‌های فردی وآموزه‌های دینی موثر است. رادیو رامو و تلویزیون رامو نیز در راستای در دسترس بیشتر بودن و تنوع بیشتر برنامه ها در اینترنت شکل گرفته اند.
 

مطلب قبلی کودک سالم از نظر جسمانی، روانی و اجتماعی دارای چه ویژگی هایی است؟
مطلب بعدی کودک باهوش را با این اطلاعات، بهتر بشناسید

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته