بهترین آموزش های معنوی به کودکان کدام است؟

آموزش های معنوی به کودکان تنها در یک هفته نباید انجام شود. در واقع کودکان نیاز به آموزش های معنوی به صورت روزانه دارند. باید اهمیت معنویت در زندگی را به عنوان بخشی از زندگی به وی یاد دهید. باید در مورد چگونگی خلق کودک با وی صحبت کرد. در برخی از موضوعات کودکان به دلیل فلسفی بودن کودکان درک بالایی از این مسائل ندارند. همچنین در هنگام راز و نیاز با خدا وی را در کنار خود قرار دهید. همچنین باید باید با آرامش کامل این آموزش ها را به کودکان یاد داد. در واقع بعد معنوی در زندگی کودکان تاثیر بسیاری دارد. جایگاه معنویت را می توان با پرسش ها و دیدگاه های مختلف کودک پیدا کرد. برای پاسخ به پرسش های پیچیده کودکان باید روش های مختلفی را به کار برد. یکی از این راه ها گفتگوی جالب با آن ها است.

 

عقاید شخصی و تصمیمات چه تاثیری در آموزش های معنوی به کودکان دارد؟

قبل از تقویت معنویت برای کودکان ابتدا عقاید خود را به طور دقیق مشخص کنید. اما شما در این موارد پاسخ همه سوالات را ندارید. برای همین در هنگام جواب به این موارد می توان از متخصص علوم دینی سوالات خود را پرسید. همچنین تفکر در مورد این سوالات موجب شناخت بیشتر از خود می شود. موارد مختلفی برای سوال از خود وجود دارد. از جمله این موارد می توان از اعتقاد به خدا، شناخت خدا، اعتقاد به عنصری الهی در جهان آفرینش و غیره نام برد. همچنین قبل از آموزش های مورد نظر باید به مقدار زیادی فکر کرد. در مورد آموزش معنوی باید در مورد آن آموزش مطمئن شوید. زیرا در صورت آموزش های نادرست کودک شما به صورت نامطلوب در این زمینه رشد می کند. باید رویکرد معنوی خود را در این زمینه کاملا مشخص کرد. آموزش های غلط موجب سردرگمی شما می شود.   

سوالات چه تاثیری بر روی آموزش های معنوی به کودکان دارد؟

در زمان آموزش های معنوی به کودکان "سوالات" از اهمیت فراوانی برخوردار هستند. کودکان به صورت معمول در این مسائل سوالات زیادی را از والدین خود می پرسند. زیرا درک بسیاری از این سوالات برای آن ها بالا است. والدین باید به صورت صادقانه با آن ها در این زمینه ها صحبت کنند. باید توضیحاتی بسیار کوتاه در این موارد به کودکان داده شود. زیرا توضیحات اضافه و زیاد موجب سردرگمی کودکان می گردد. باید فقط اعتقادات راسخ خود با آن ها در میان گذاشته شود. همچنین در بسیاری از مواقع باید در یافتن پاسخ به کودکان کمک کنید. باید فرصت های زیادی را برای پرسیدن سوال برای کودک خود فراهم کرد. زیرا پاسخ به این سوالات کودک خود شما از سردرگمی نجات پیدا می کند. در بعضی از مواقع نظر کودک باید از وی پرسیده شود. در این مواقع به دقت باید به توضیحات وی گوش دهید. در صورت اشتباه بودن پاسخ نیز باید به وی تذکر داد.

    

چگونه می توانیم آموزش های معنوی را به کودکان یاد دهیم؟

در بسیاری از موارد آموزش های معنوی به کودکان را می توان با شادی و سرگرمی های متنوع انجام داد. در این مواقع سرگرمی موجب درک و فهم عمیق کودکان از مطلب مورد نظر می شود. در واقع در مبحث معنویت باید به مسرت بخش بودن از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید کودکان خود را در این زمینه تشویق کرد. باید همچنین به کودک خود خیال پردازی در مورد خدا را یاد داد. این خیال پردازی یکی از موارد مهم در یادگیری معنویات به کودکان می شود. اما غمگینی در آموزش معنویات به کودکان هیچ تاثیری نمی گذارد. بلکه این مورد موجب عدم یادگیری این مباحث توسط کودکان می گردد. مردم معنویت گرا در سال های بسیار دور  با آواز و رقص معنویات را به کودکان آموزش می دادند. موسیقی های مذهبی بسیاری امروزه در سراسر اینترنت وجود دارد. با دانلود آن ها می توان به کودکان به صورت مطلوب یاد داد.

در آموزش های معنوی به کودکان چه عواملی تاثیر گذار هستند؟

برای یادگیری معنویات به کودکان عوامل زیادی تاثیر دارند. یکی از این موارد مهم در این زمینه وراثت است. در واقع این وراثت ها از گذشتگان و اجداد به وی به ارث می رسد. محیط نیز یکی دیگر از این موارد محسوب می شود. در واقع به عوامل عادی بیرونی انسان را احاطه می کنند. محیط خانه، مدرسه و عوامل ارتباطی نظیر رادیو و تلویزیون در عوامل بیرونی محیط تاثیرگذار هستند. همچنین آثار مذهبی گوناگون در این زمینه بر روی کودکان اثر می گذارند. این آثار امروزه به صورت های مختلف در اختیار کودکان قرار داده می شود. بیشتر این آثار امروزه در اینترنت وجود دارد.

 

جمع بندی

آموزش های معنوی نباید کمتر از یک هفته انجام شود. در واقع کودکان باید این آموزش ها را به صورت روزانه باید به کودکان یاد دهند. قبل از این آموزش ها باید عقاید خود را به طور دقیق مشخص کنید. برای جواب به سوالات سخت می توان از متخصصان دینی مختلف نیز کمک گرفت. باید فقط اعتقادات راسخ خود با کودکان در میان گذاشته شود.  در زمان آموزش های معنوی به کودکان سوالات فراوانی برای آن ها ایجاد می شود. باید پاسخ های شما به صورت کاملا کوتاه صورت گیرند. زیرا جواب های طولانی در موجب سردرگمی زیاد در کودکان می گردد. آموزش های معنوی باید همراه با سرگرمی و شادی به کودکان یاد داده شود. مسرت بخش بودن در یادگیری معنویات کودکان اهمیت بسیاری دارد. عواملی مانند وراثت در یادگیری معنویات به کودکان نقش زیادی ایفا می کنند.

 

 

مطلب قبلی آموزش محیط زیست به کودکان از چند سالگی شروع می شود؟
مطلب بعدی آموزش ریسک پذیری به کودکان

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته